محموله ۳۱ تنی مرغ مسموم در همدان معدوم شد


محموله 31 تنی مرغ مسموم در همدان معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم سازی حدود ۳۱ تن مرغ از یکی از سردخانه‌های همدان خبر داد و گفت: خوشبختانه این محموله از زنجیره غذایی مردم خارج شد.

محمودرضا رسولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: وظایف سازمان و اداره کل دامپزشکی کنترل بهداشتی مواد خام دامی نیز هست بر این اساس به طور مرتب محموله‌ها چک می‌شود و این محموله اخیر نیز در اثر اطلاع‌رسانی افرادی که می‌خواستند از آن استفاده کنند نمونه برداری و دو مرتبه آزمایش انجام شد.

وی بیان کرد: در آخر نیز آزمایش دیگری توسط مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی آزمایش انجام و محموله غیر قابل مصرف تشخیص داده شد. این اقدام کار مهمی بوده چرا که اگر به مصرف مردم می‌رسید می‌توانست تعداد نفرات زیادی را دچار مسمومیت کند.

رسولی عنوان کرد: شرایط نگهداری این محموله در مبدأ نامناسب بوده و سبب شده تا بار میکروب آن بالا رفته و این محموله غیر قابل مصرف تشخیص داده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان عنوان کرد: بازار مرغ بازاری سیار است و محموله‌هایی از سراسر کشور دریافت می‌شود و یا از همدان ارسال می شود سردخانه هایی وجود دارد که به دنبال پایش سردخانه ها نیز هستیم و این مشکل نیز در همین مورد بوده است.البته علت موضوع به طور دقیق تر در دست بررسی است و این احتمال که محموله فاسد وارد همدان شده باشد بیشتر است.

رسولی با اشاره به نظارت و کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در 3 مقطع تولید، توزیع و عرضه اظهار داشت: در 10 ماهه امسال بیش از 148 هزار دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان ذبح شده و مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گفته که 69 تن از آن غیر قابل مصرف شناسایی و معدوم شده است.

وی بیان کرد: در کشتارگاه‌های طیور نیز بیش از 10 میلیون و 500 هزار قطعه ذبح شده که 110 تن از آن غیر قابل مصرف شناسایی و معدوم شده است. همچنین در اماکن عرضه، نگهداری و بسته‌بندی نیز بیش از 96 هزار مورد بازرسی انجام و بیش از 277 تن فرآورده غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی بوده و ضبط شد.491مورد تخلف نیز به مراجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام/ ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon